هاتون و همکارانش ( ۲۰۰۳ ) در تحقیقاتی که انجام دادند، این نتیجه به دست آمد که بین واکنش سرمایه گذاران و تغییرات پی در پی در پیشبینی های مدیریت ارتباط معنی داری وجود دارد. در این تحقیقات مشخص شد زمانی که مدیران پیشبینی سود را بعد از ارائه آن به بازار تعدیل میکنند، در سالهای بعد پیشبینی های مدیریت اعتبار خود را از دست میدهند. بنابرین قیمت سهام آن ها کمتر تحت تاثیر ارائه اطلاعات مربوط به پیشبینی سود قرار میگیرد.
هاتون و استاکن (۲۰۰۷) تاثیر شهرت در پیشبینی ها را بر روی واکنش سرمایه گذاران به پیشبینی های سود توسط مدیریت مورد مطالعه قرار دادند. نتیجه تحقیق آن ها نشان داد زمانی که یک شرکت، در پیشبینی سود از شهرت مناسبی برخوردار است، سرمایه گذاران واکنش بیشتری نسبت به پیشبینی سود آن ها نشان میدهند. درحالی که برای سایر شرکتها این واکنش تا زمان تحقق سود به تاخیرمی افتد. همچنین این تحقیق نشان داد زمانی که شرکتها پیشبینی سود بالایی (خبر خیلی مثبت) را ارائه میکنند، سرمایه گذاران ذاتا اعتبار کمتری برای این اخبار مثبت قایل هستند، بنابرین واکنش قیمت سهام نسبت به این پیشبینی ها کمتر خواهد بود. از نتایج دیگر این تحقیق واکنش بیشتر سرمایه گذاران نسبت به اشتباه در پیشبینی اخبار مثبت در مقایسه با اشتباه در پیشبینی اخبار منفی و همچنین تاثیر بیشتر پیشبینی های میان دوره ای نسبت به پیشبینی های سالانه میباشد.
بنیلوز (۲۰۰۷) در تحقیقی با عنوان “پیشبینی های سود توسط مدیریت و انتشار همزمان اخبار سود” نشان داد که پیشبینی های کوتاه مدت نزد سرمایه گذاران از اعتبار بیشتری برخوردارند. در عین حال، اخبار مربوط به گذشته عامل مؤثری برای میزان باور پیشبینی های آینده میباشد. درنهایت زمانی که پیشبینی های کوتاه مدت حاوی اخبار منفی است، اعتبار پیشبینی های سالانه کاهش مییابد.
– شین و سوئینن(۱۹۹۸) در تحقیقی با عنوان مدیریت سرمایه در گردش در سودآوری شرکتهای کشور آمریکا ارتباط بین چرخه تبدیل وجه نقد و سودآوری شرکتها را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که رابطه معنادار و معکوس بین چرخه تبدیل وجه نقد و سودآوری شرکتها وجود دارد و کاهش اعتبارات تجاری فروش شرکتها را کاهش و در نتیجه سود شرکتها نیز کاهش مییابد.
– دیلوف(۲۰۰۳) در تحقیقی با عنوان آیا مدیریت سرمایه در گردش بر سودآوری شرکتها تاثیر دارد، رابطه بین دوره وصول مطالبات و موجودی کالا با سودآوری شرکتهای بلژیک را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که نوع مدیریت سرمایه در گردش، تاثیر زیادی بر سودآوری شرکتهای بلژیک دارد. این شرکت ها میتوانند با کاهش دوره وصول حسابهای دریافتی و موجودی کالا سودآوری و ارزش شرکت را افزایش دهند.
– پاداچی (۲۰۰۶ )، در تحقیق خود با موضوع اثر مدیریت سرمایه در گردش بر عملکرد و سودآوری شرکت ها رابطه معنی داری را بین چرخه تبدیل وجه نقد و بازده دارای یها نشان داد. در این تحقیق اجزاء مختلف چرخه
-
- -Filbek & et al ↑
-
- -Smit ↑
-
- -Haten & et al ↑
-
- -Haten & Skaten ↑
-
- -King & et al ↑
-
- -Arif ↑
-
- -Jolis ↑
-
- Baienbrig ↑
-
- -Michasiki ↑
-
- – Dilaf ↑
-
- -Dilaf ↑
-
- -Dnis & Sibelko ↑
-
- -Decho & et al ↑
-
- -Batachi ↑
-
- -Gasman ↑
-
- -Rahman & Naser ↑
-
- -Shart & et al ↑
-
- -Kalis & et al ↑
-
- -Kmankas ↑
-
- -Kershet & et al ↑
-
- -Kamankas ↑
-
- -Saifert ↑
-
- -Hamels ↑
-
- -Fama ↑
-
- -Kalis & et al ↑
-
- -Janson ?& Sotnin ↑
-
- -Ching & et al ↑
-
- -Diton ↑
-
- – Cho & ching ↑
-
- -Sonsmsrcheri ↑
-
- -Arlano ↑
-
- -Chen & et al ↑
-
- -Malin ↑
-
- -Aelji ↑
-
- – Ranen & Yar ↑
-
- – Skiper ↑
-
- – Ghiler & Deghchao ↑
-
- – Jensen & Maclin ↑
-
- – Prayor & Tribo ↑
-
- – Jordan & Klark ↑
-
- – Zarovin ↑
-
- – Noyman & Morjenest ↑
-
- -Kahen & et al ↑
-
- – Ji & Kim ↑
-
- – Alshafi & et al ↑
“